luni, 12 februarie 2018

Salata de fenicul


Nu stiu când am  descoperit că-mi place feniculul însă, în ultima perioadă îl folosesc tot mai des în salate (des însemnând cam o data pe lună- stiuuuu, asta nu e des, dar având în vedere că ai mei doi sunt cam reticenţi la produsele noi, oarecum necunoscute si necultivate la noi – adică daca nu-i roşie sau castravete nu ne place, chiar e o realizare). Aşa că, din când în când pe masa noastră tronează cu respect o delicioasă salată de fenicul. Simple, fără multe alte ingrediente, să ne obişnuim cu gusturile noi. Mie una îmi place textura crocantă şi gustul uşor dulce.

"Feniculul este folosit pentru diverse probleme digestive, inclusiv arsuri la stomac, gaze intestinale, balonare, pierderea poftei de mâncare şi colici la sugari, dar şi pentru beneficii în cazul unor infecţii ale tractului respirator superior, precum tuse sau bronşită.
Un bulb crud de fenicul conţine doar 73 de calorii, 2,9 grame de proteine, 17 grame de carbohidraţi, 7 grame de fibre alimentare (28% din necesarul zilnic) şi furnizează 27% din necesarul zilnic de potasiu, 5% din sodiu, 6% vitamina A, 11% calciu, 46% vitamina C, 9% fier, 5% vitamina B-6 şi 10% din necesarul zilnic de magneziu."

Şi cum are câteva proprietăţi , care ajută la ameliorarea unor probleme de sănătate cu care se luptă al meu soţ (gastrită, arsuri la stomac), probabil începând de acum îl voi cumpăra mai des. Să mai zică el că nu-l iubesc :)))

Scormonind prin arhiva blogului am găsit o singură reţetă cu fenicul preparat termic  şi anume cea de  macrou invelit in fenicul reţetă pe care vă sfătuiesc să o încercaţi.
        Revenind la ale noastre, vă las în continuare ingredientele şi modul de preparare pentru o delicioasă reţetă de salată de fenicul. 


Ingrediente:

1 fenicul,
½ ceapă,
o legătură pătrunjel proaspăt,
sare, piper,

ulei, oţet.

Preparare:

Tăiem fenicului şi ceapa fideluţe (peştişori sau cum vă place) .

Pătrunjelul îl tocăm mărunt.

Condimentăm cu sare şi piper după gust. 

Adăugăm un dresing de ulei şi otet, amestecăm şi lăsăm câteva minute să se omogenizeze aromele.


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...