luni, 17 aprilie 2017

Drob de miel in aluat



Eu sunt fan ficat, indiferent de la ce animal / pasare provine si cred ca l-as manca sub orice forma ar fi gatit (n-am intalnit pana acum un fel de mancare cu ficat care sa nu-mi placa): pateu, gratar, in sos, in placinte, invelit in bacon , salata,  cu ciuperci...sau mai stiu eu ce alte moduri ce nu mi vin acum in minte. 
Si nu e Paste sa nu avem drob de miel sau Craciun cu chighir (adica tot drob) de porc. Anul asta am vrut sa adaug ceva in plus clasicului drob cu morcov sau ou fiert in mijloc, asa ca l-am invelit in aluat si i-am adaugat o legatura zdravana de leurda, pe langa alte verdeturi. Si a fost delicios.

 Ingrediente:

500 gr organe de miel ( ied, tap, pui, vita..ce va place mai mult):ficat, splina, rinichi, inima,
4 morcovi,
5 catei usturoi,
3 oua crude, 
5 oua fierte,
100 ml lapte,
o legatura ceapa verde, 
o legatura usturoi, 
o legatura leurda, 
marar, patrunjel, leustean, 
sare, piper,
aluat foietaj



Preparare:

Spalam bine organele, le taiem in cubulete si le punem la fiert.

Separat curatam morcovul si-l taiem feliute.
Taiem marunt ceapa si usturoiul si le punem la calit impreuna cu morcovul. Puteti pune si ceapa uscata, insa fiind primavara gasim din belsug ceapa verde prin piete sau in gradina bunicilor, sau de ce nu in ghiveciul din balcon. Si parca iese mai gustos cu verdeturi.

Dupa ce fierb maruntaiele, le scurgem de apa in care au fiert, le clatim cu apa curata si le punem putin la calit peste ceapa si morcov.

Cand ceapa devine sticloasa, oprim focul. 

Dam toate ingredientele prin masina de tocat carne. 

Verdeata o tocam marunt sau o putem da tot prin masina de tocat.

Adaugam sare, piper si ouale crude. Amestecam.

Adaugam laptele si amestecam din nou.

Intr-o tava dreptunghiulara, de chec, punem hartie de copt apoi asezam foaia de aluat.

Punem jumatate din compozitie, apoi aliniem pe lungime ouale fierte. Punem si restul de compozitie. 

Invelim in aluat apoi ungem cu ou. Presaram seminte de susan si dam la cuptor pentru aproximativ o ora.

Lasam la racit apoi putem taia felii generoase si savuram bunatatea.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...