vineri, 28 octombrie 2016

Budincă de paste, gutui și iaurt


MisteryBoxChallange de octombrie a fost (sau încă mai este, că nu s-a terminat luna) găzduită de Lulu  o doamnă dragă sufletului meu și ale sale povești din bucătărie. 

Ingredientele propuse pentru provocare sunt: oua, toate branzeturile, toate lactatele, orez sau alte paste, lamai/portocale, nuci/alune/alte seminte, biscuiti, rahat, cacao, apa de flori de portocal (o aroma care se potriveste perfect cu gutuia), carne de pui si GUTUIA pe post de vedetă. 

Din 12 ingrediente eu am ochit 5. Se puteau si mai multe, insă așa cum am spus-o de multe ori nu sunt pricepută-ntrale dulciurilor. Cel mult un chec, o clatită, o brioșă ți torturi (dar și cu ele am mari probleme la decorat). Îs antitalent ce mai la deal la vale. 

Ingrediente:

500 gr paste, 
1 kg iaurt, 
4 ouă, 
esență portocală, 
200 gr zahar,
2 gutui
zeama de la o portocală


Preparare:

Fierbem pastele aproximativ 8 minute .

Batem ouăle cu esența și zaharul, după care adaugăm iaurtul și omogenizăm.

Taiem gutuia cubulețe mici si o caramelizăm în zeama de portocală. 

După ce au fiert, scurgem pastele de apă, apoi așezăm un strat generos într-un vas yena sau orice altă tavă potrivită pentru cuptor. Peste paste punem jumătate din cantitatea de gutui caramelizate apoi turnăm compozitia de iaurt. 

Dăm tava la cuptorul încins în prealabil aproximativ 30 minute . Scoatem tava, punem și restul cantității de gutui caramelizate și dam din nou la cuptor pentru inca 10 minute. 

Poate fi servită caldă (dar în cazul asta riscați să se împrăștie putin e farfurie) sau rece (când poate fi tăiată perfect in felii). 

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...