miercuri, 31 august 2016

Aragaz din carton


Dragi mamici gospodine,


Sunt sigura ca multe dintre voi v-ati confruntat cu cereri din partea odraslelor, care mai de care mai imperative sau miorlaite  ca vor nush ce jucarie. Si de cele mai multe ori tinta lor e o jucarie destul de scumpa, care-ti poate face o gaura frumusica-n buget. 
Si daca mai aveti si un plod ca al meu, care este interesat de o jucarie (chiar si una muuuult dorita) o zi , maxim doua, ei bine atunci te gandesti destul de bine inainte de a baga mana-n geanta dupa portofel. 
Ei bine, de ceva vreme fie-mea era setata  sa-i cumpar o bucatarie / aragaz de jucarie. Recunosc ca am facut studiu de piata insa majoritatea jucariilor depaseau 100 lei . Si ...nu prea-mi dadea mana sa arunc  banii asa pentru moftul mariei sale.
Tot studiind oferte am ajuns pe diverse pagini unde mamici pricepute explicau pas cu pas cum sa le faci celor mici jucarii din carton si din alte materiale reciclabile. Am adunat vreo 3-4 idei si m-am hotarat sa fac si eu un aragaz de jucarie din carton. 

Ce a rezultat, vedeti in cele ce urmeaza. Eu zic ca m-am descurcat ”onorabil”. Unde mai pui ca plodul e inca incantat (dupa 3 zile) de noua jucarie, ba chiar si-a facut masuta si chiuveta si ne gateste aproape zilnic fripturi si salate. De ceaiuri nici nu mai zic...cred ca am facut broaste-n burta de la atatea cani :))


Materiale necesare:

o cutie de carton (marimea o stabiliti voi, in functie de spatiul disponibil),
lipici lichid, banda adeziva (scotch),
coli hartie colorata (4 rosii si una galbena),
2 coli albe (A3),
o folie transparenta A4,
o bucata de sfoara de vreo 20 cm pentru manerul usii de la cuptor
4 cd uri vechi pentru ochiurile aragazului, 
4 capace de la sticle/borcane pentru butoanele aragazului

un capac de la o cutie puzzle pentru capacul aragazului, 
o punga de cadouri pentru a "imbraca" capacul de aragaz,

un foarfec, un cutter.























Accesoriile creative le puteti cumpara de pe portokal.ro sau din Librariile Sedcom Iasi. 

Dupa ce v-ati adunat cele necesare (materialele pot fi diferite in functie de imaginatia dvs si de dorintele copilului. A mea a vrut araga cu alb si rosu si printese ....) incepeti constructia.

Indiferent de rezultatul pe care-l obtineti, faptul ca veti construi ceva impreuna cu copilul dvs e cea mai faina chestie. Noi doua ne-am distrat maxim. Ne-am lipit degetele cu lipici, am peticit aragazul, ne-am incalcit banda adeziva in par , dar cel mai important ....am RAS mult si cu pofta.  Cred ca in curand o sa mi fac si o masina de spalat, nu de alta dar e mega-funny .

Dar sa revenim la aragazul nostru....

Prima data am lipit cutia, la fiecare colt cu banda adeziva, dupa care am decupat usa cuptorului de la aragaz.

Am decupat cu un cutter geamul interior, apoi chenarul exterior al usii de la cuptor.La chenarul usii am decupat doar 3 laturi, dupa cum vedeti in imaginile de mai jos. Am ales sa fac usa cu deschidere clasica , dar puteti opta pentru orice alt mod de deschidere.
Pentru geam, am scos bucata de carton si am lipit in loc, cu banda adeziva, folia transparenta.

Am trecut apoi la invelit aragazul. Partea de deasupra, lateralele si spatele le-am invelit in hartie alba, pe care le-am lipit o cu banda adeziva.

Partea din fata, am imbracat-o in rosu si galben , asa cum a vrut kinderul din dotare. Am facut doua gauri in partea de sus a usii, in care am bagat capetele de sfoara. In interior am facut noduri. Si am obtinut si-un maner rezistent.

Pentru butoanele aragazului am folosit un capac de la o sticla de apa de 5 l (asta-i pentru cuptor mami), 2 capace de la sticle de suc si un capac de la o sticluta de baloane (tot la indicatiile kinderului), pe care le-am lipit cu lipici solid. Am pus lipici pe margine si am tinut fiecare capac presat vreo 30 secunde sa se lipeasca bine.

Pentru ochiurile aragazului  am folosit 4 CD uri pe care le-am lipit tot cu lipici .


Capacul l-am confectionat dintr-o cutie de puzzle (norocul nostru, s-a potrivit perfect la dimensiunile aragazului) . In interior am lipit o jumatate dintr-o punga de cadouri cu printese "e obligatoriu mami".

Nu pot sa spun ca a iesit perfect, insa noi suntem multumite de rezultat, mai ales ca a fost o munca de echipa.


Cutia mea (din care am facut aragazul) avea in interior doua bucati mari de polistiren (pe care fusese prins produsul initial), bucati carora fie-mea le-a gasit imediat o utilizare. Din una si-a facut chiuveta & dulap de bucatarie in care-si tine parte din oale si tacamuri, iar din una si-a facut masuta de servit masa / ceaiul de la ora 5. 


Cam astea au fost activitatile noastre de week-end. 
Finalul ??!! 
Copil fericit si multumit. 
Munca in echipa. Rasete. Multa murdarie, multe bucatele de hartie si lipici in jur. 
Una bucata parinte destresat.


2 comentarii:

Cristina's World spunea...

O mamica inventiva si indemanatica si un copil pe masura ♥
A iesit foarte frumos aragazul printesei si mai ca-mi vine sa ma autoinvit la un ceai producator de broaste :D
Bravo!!!

Monya spunea...

Cris, te asteptam cu drag !

Multumim pentru cuvintele frumoase. Te pupam si te imbratisam

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...