miercuri, 5 februarie 2014

Orez prajit, in stil chinezesc, mai altfel

Totul a inceput ci o cutie de muguri de fasole mung (de soia adica). M-au mancat pe mine degetele (sa nu zic altceva..) si am cumparat vreo 2 cutii. Mi s-au parut atragatori  :)) . Ajunsa acasa, cu cutiile in fata, ma intrebam de zor "si amu` ,ce fac cu ele? "  Am scotocit internetul , dar initial retete cu fasole mung, erau f.f.f.f. putine si cu ingrediente ce lipseau total din bucataria mea.  Apoi am aflat de la prieteni dragi (pe care i-am sacait maxim) ca fasole mung = soia . Ei bine...de data asta s-au schimbat treburile . Am gasit  retete, dar cum nu ma puteam hotarai la una anume, sau nu aveam tot ce-mi trebuia, am improvizat. Am facut un fel de doua feluri ...niscaiva tentativa de orez prajit . In stil chinezesc, cica. Asa zice sf. goagle :) 
Ingrediente:
1 cana orez (fiert cu o zi /cateva ore inainte), 
2 oua, 
1/2 ardei gras rosu, 
1/2 ardei gras galben,
1 legatura patrunjel,
2 catei usturoi, 
1 legatura mica de ceapa verde,
1 cutie muguri fasole mung,
sare, piper.

Preparare:
Am taiat legumele marunt si le-am calit in 2 linguri de ulei. Intai am pus ardeii, ceapa si usturoiul, iar spre final am adaugat patrunjelul si mugurii de soia. Le-am dat deoparte. 

Am pus alte 2 linguri de ulei si am adaugat orezul fiert in prealabil. (eu am avut ceva orez cu ciuperci) . L-am prajit vreo 10 minute, amestecand din cand in cand. 

Am adaugat legumele si l- am mai lasat la foc vreo 5 minute. Am condimentat dupa gust. 

In tigaia incinsa, am spart 2 oua si le-am amestecat rapid cu o furculita, pana am obtinut un fel de oua- ochiuri prajite / omleta sfaramato-imprastiata.  

L-am servit  ca atare, cu patrunjel verde, tocat si presarat la final, fara alte "garnituri" si a fost delicios.

Si totusi...nu m-am prins de ce-i zice orez prajit chinezesc. Ceee, noi nu facem orez cu legume?? Sau , daca ramane ceva pilaf, de pe o zi pe alta, nu-l incalzim intr-o tigaie cu putin ulei??  Nu inseamna tot prajire?
Bon apetit. Luv u all !!

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...