miercuri, 19 februarie 2014

Coronita cu carne de vita


Ingrediente(pt.2 coronite):

Aluat:
300 gr faina,
3 oua,
100 ml lapte,
drojdie cat  o nuca,
1/2 lingurita sare,
ulei cat cuprinde la framantat.

Umplutura de carne:
300 gr carne de vita tocata,
1 praz,
2 oua,
sare, piper.
Preparare:

Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.

Intr-un bol incapator am pus faina si am facut o adancitura in mijloc, in care am pus ouale, sarea si drojdia dizolvata in lapte caldut.
Le-am amestecat incet incet. Cand s-a omogenizat si a devenit lipicioasa, am inceput framantarea in adevaratul sens al cuvantului, cu pumnii stransi si degetul mare in interior, adaugand cate putin ulei.
Si da-i si framanta pana se incorporeaza tot, si iar putin ulei si iar framantat. Intreaga operatiune dureaza cam 20 minute. Asta daca n-aveti masina de aluat si scapati rapid.
Cand in final aluatul a devinit nelipicios m-am oprit din framantat. L-am invelit cu un prosop curat si l-am lasati "la crescut" cam  jumatate de ora. Intr-un loc caldut si ferit de curent.


Cat creste aluatul facem compozitia de carne.
Tocam prazul marunt si-l calim cateva minute in 2 linguri de ulei.
Il adaugam peste carnea tocata. Condimentam dupa gust, punem ouale si omogenizam..

Am pudrat blatul de lucru cu putina faina si am intins foaia (oarecum rotunda) pentru coronita. Pe marginea exterioara am asezat umplutura de carne, obtinand un cerc.

Cu un cutit, am crestat mijlocul foii, obtinand 8 triunghiuri. Am tras varful fiecarui triunghi peste compozitia de carne, obtinand astfel coronita. 

Am uns cu ou si am presarat putin mac. Am dat la cuptor pentru  aproximativ 40 minute.

Reteta inspirata de la Edith.

4 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Arata grozav!

Monya spunea...

Multumesc.

Unknown spunea...

Buna de tot coronita asta, pentru gurmanzi asa ca mine :) Te pup

Monya spunea...

Ti pop si io Paula !!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...