miercuri, 8 ianuarie 2014

Tort cu blat de morcov si ananas si crema de mascarpone


A fost ziua sotului motiv pentru care m-am gandit io asa binisor sa fac un tort. Dar nu unul oarecare, ci unul cu morcovi. Da !!!! Cu morcovi !!! Si a iesit delicios (dupa parerea majoritatii) dar....am avut si un  "yeah, nu-mi place" spus la jumatatea feliei, dupa ce a aflat ca blatul are morcovi.  Asta dupa ce prima jumatate fusese devorata pe nerasuflate. Deci...daca nu stii ce mananci, e posibil sa-ti placa, cum afli ce ingrediente are, aceeasi mancare se transforma in "yeacs..."  :))
E strumfo-strumfo-strumfeasca treaba !!!


Pentru blat: (2 buc)
6 oua,
600 gr zahar,
1 lingurita extract de vanilie,
420 ml ulei,
300 gr faina,
1 lingura praf de copt,
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu,
2 lingurite sare,
1 lingura scortisoara,
1 lingurita nucsoara,
1/2 lingurita ghimbir pudra,
1 cana stafide,
2  cani nuci coapte si tocate,
50 gr alune,
6 cani (vreo 8 morcovi medii) morcovi dati pe razatoarea mare,
1 cutie ananas.

Pentru crema:
700 g  mascarpone,
100 g de unt,
1 lingurita extract de vanilie,
150 g zahar pudra,
coaja unei portocale data pe razatoare,
300 gr ciocolata alba.


Preparare

Blat:
Intai am pregatit tavile: am tapetat fundul cu hartie de copt si le-an uns cu un strat subtire de ulei.

Intr-un bol mare cu o lingura de lemn cu gauri (sau cu  telul), am amestecat: faina, praful de copt, bicarbonatul, sarea si condimentele, apoi stafidele si nucile*.

* Nucile le-am pus intai intr-o tava si le-am dat la cuptor vreo 15 minute, pana s-au copt. Apoi le-am frecat putin cu palmele si s-au curatat de coaja. Apoi le-am tocat cu un cutit.


Am batut ouale cu zaharul pana cand au inceput sa se deschida la culoare, apoi am adaugat treptat uleiul, pana cand s-a incorporat tot. 
Am adaugat si vanilia. Am pus mixerul la treaba si am adaugat treptat, cate o lingura, amestecul uscat de faina, stafide si nuci. 
Am adaugat ananasul taiat cuburi mici si morcovii, si am amestecat pana cand compozitia a devenit omogena.
Am impartit amestecul in 2 parti egale si l-am pus in tavile pregatite.  
Am dat la cuptorul incins in prealabil pentru aproximativ 50 minute (testul scobitorii e sfant sa stiti).

Le-am lasat sa se raceasca in tava vreo 30 minute, apoi le-am scos si le-am lasat  sa se raceasca complet inainte de umplere. 

Crema:
Am topit ciocolata si untul.
Am pus toate ingredientele si le-am mixat pana am obtinut o crema omogena.

Asamblare:
Am taiat fiecare blat in 2 .Folositi un cutit bine ascutit.
Si ...un blat, un strat de crema, al doilea blat, alt strat de crema, al treilea blat, alt strat de crema.
Pe ici pe colo am aruncat si cateva visine in alcool.
La exterior am folosit tot crema de mascarpone iar din loc in loc am aplicat "pete" albastre** cu pensonul. Asta asa de funky, pentru a da o nota de iarna...de inghet...dar si pentru-ca nu le am cu ornatul...imaginatia mea  e ...varza, nu le am cu detaliile, cu notele finale...cu acel...."ceva" :(
** albastrul l-am obtinut prin amestecarea a 2 linguri de crema cu colorant gel.


Am decorat cu masinute de ciocolata. Muuulte. Pentru-ca destinatarul tortului (adica sotul din dotare) viseaza mereu la masini de "fitze".

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...