marți, 21 ianuarie 2014

Supa din gaina de tara

Cred ca majoritatea dintre voi, stiti cum sta treaba cu gaina aia din curtea bunicilor, parintilor, a taranilor, in general. Aia slaba si atoasa, care alearga toata ziua prin ograda si care creste intr-un an cat altii intr-o luna. Aia de scurma dupa rame, furnici si alte ganganii. Aia de mananca iarba si graunte. Si face baie in cenusa sau praf...  Si , da, aia  de face o zeama gustoasa cum numai ea stie. Asta, cu conditia sa o fierbi cateva ore bune :)) Ei bine....dintr-o gaina din asta, am facut eu o supa de te lingi pe deste, cum se spune. O supa galbena,dulceaga, cu cerculete de grasime ce te pune pe picioare cand bolesti...
Ingrediente:
1 gainuta cam la 1 kil jumate,
2 morcovi,
1 pastarnac,
1/2 telina, 
2 cartofi,
1 mana de paste scoici,
sare, piper.
Preparare:
Ei bine.....intai de toate am curatat oratania de pene, si toate cele si am parlit-o la flacara aragazului. Apoi am cenatuit-o (adica am taiat-o bucati). 

Am pus-o la fiert in 4 litri apa. Se spumeaza destul de des din 2 motive: pentru a obtine o supa limpede si mai ales pentru a nu revarsa din oala si a murdari si oale si aragaz.

Dupa vreo 2 ore am adaugat legumele (spalate si taiate grosier). Am mai lasat la fiert vreo 30 minute, dupa care am adaugat pastele.

Durata de fierbere poate fi mai mare sau mai mica, in functie de cate secole are oratania zburatoare.

Am condimentat dupa gust, am mai dat vreo doua clocote si am oprit. Sanatate curata.
Bon apetit. Luv u all !

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...