marți, 14 ianuarie 2014

Salata boeuf cu carne de vita

Iubesc salata "buf". Si cu toate astea o pregatesc doar de sarbatori. Adica de Paste si de Craciun. De ce?? Nu stiu. Dar mi se pare ca atunci e mai gustoasa, mai savuroasa. Am incercat sa fac si asa, fara "ocazie speciala" dar....parca era fada, seaca, fara nici un farmec.  De sarbatori insa...e alta poveste. Si alaturi de o felie de paine proaspata si 2 felii de pastrama afumata ...ohhhh...e rai pentru papilele gustative, dar si pt kg in plus. Dar, na, trecem cu vederea, doar o data-i Craciunul ....

Ingrediente:
400 gr carne vita,
4 morcovi, 
3 pastarnaci,
3 radacini patrunjel,
1 telina,
5-6 cartofi,
200 gr mazare,
5-6 castraveti murati,
3 oua,
1-2 linguri mustar,
ulei pt maioneza,
sare,piper,

pentru ornare
3 oua prepelita 
3 oua de gaina, 
3 varfuri de ardei gras rosu,
2-3 crengute patrunjel verde
3 scobitori,
12 boabe piper.

Preparare:
Carnea de vita se fierbe cu un praf de sare si 1 lingurita de ulei (pentru a nu face spuma).Cand e fiarta bine, o clatim cu apa rece si o taiem marunt.

Legumele le curatam, le spalam si le punem la fiert. Cam 30 minute. Nu mai mult ca devin sfaramicioase si obtinem o salata pastoasa. (iar mie personal nu-mi place).
Cand sunt gata, le clatim si le taiem cubulete.
Le amestecam cu carnea si adaugam castravetii murati (dupa gust, in functie de cat de acra dorim sa fie). Adaugam si mustarul (eu folosesc mustar clasic, simplu. Nu iute, nu dulce, nu cu seminte.....).

Omogenizam toata compozitia cu maioneza facuta dintr-un ou crud si 2 oua fierte tare (doar galbenusurile). 
Stiti voi...frecam incet cu lingura de lemn, adaugand cate putin ulei pana obtinem cantitatea dorita. Iar daca "se taie" un strop de sifon/apa minerala face minuni. Si o luam de la capat cu frecatul. Asta daca nu suntem moderni si apelam la mixer sau mai nou la blenderul plodului din dotare. Sau si mai simplu adaugam maioneza cumparata. Sau ...cumparam direct salata. Dar atunci...unde-i farmecul ???

Condimentam cu sare si piper si trecem la ornat.

Eu am facut niste omuleti de zapada. Bulgarele mare e din  ou de gaina cu "capacul" taiat, pentru aderenta :)
Am pus apoi oul de prepelita, prins cu scobitoare. Le-am facut ochi si nasturi din piper si caciuli de ardei. Maturile sunt din crengute de patrunjel.

Si credeti-ma ca mi-a luat mai mult timp sa fac omuletii decat salata in sine. Boabele de piper se incapatanau sa nu intre in ou si sa ramana acolo.
Bon apetit ! Luv u all !!!

2 comentarii:

Unknown spunea...

imi place la nebunie cum ti-a iesit ...trebuie sa fie delicios

Monya spunea...

Multumesc Aura.
DA, din punctul meu de vedere, salata a fost delicioasa.

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...