joi, 17 ianuarie 2013

Chigir (drob) moldovenesc

 "Cu ceapa, muuuuulta ceapa !!!! " se auzi o voce  in spatele meu . Huh ??!!!??? Si ma intorc mirata sa vad care-i treaba cu "muuuulta ceapa" . Cand colo C. se zburlea impunatoru-rugator la mine sa pun mai multa ceapa in compozitie. Da, a devenit cunoscator ....si vazand mormanul de maruntaie s-a prins ca vreau sa fac cighir (adica drob in limbaj elevat :P ) si si-a expus pe tava dorinta (ca de fiecare data de altfel)...

Ingrediente:
500 gr ficat
300 gr plămâni
300 gr limbă
300 gr splină
200 gr  rinichi
100 ml ulei
2 cepe (4 in cazul meu )
1 morcov
4 ouă
mărar
prapur de porc
piper,sare

Mod de preparare:

Se spală măruntaiele si se pun la fiert în apă cu sare.
Când sunt gata, se scot din apă si se lasă la răcit, se taie si se dau prin masina de tocat.
Separat, se căleste ceapa tocată si se adaugă peste măruntaiele date prin masina de tocat, împreună cu mărarul tocat, sare si piper după gust si ouăle.
Se modeleaza dupa forma dorita, se invelesc in prapur si se pun la prajit in ulei incins.

4 comentarii:

Haine online spunea...

Buna, buna reteta asta pentru sarbatorile de Paste :)) noi nu prea mancam miel, asa ca voi face drobul din maruntaie de porc. Mi-a placut tare mult ideea cu portionarea lui in bilute mici :) tare apetisant!

Monya spunea...

multumesc de vizita si de aprecieri. Va mai astept. Si da, la noi se practica mai mult metoda cu "bilute mici". Si se poate face si din maruntaie de pasare.....

baubau spunea...

Multumesc ! Au iesit super .
Nu mi-a fost clar daca ouale sa le pun fierte sau crude ,fiind un incepator , dar am pus si si .Ceapa calita am pus-o rece ca sa nu afecteze ouale crude .
Multumesc inca o data , o reteta traditionala ca acasa .

Monya spunea...

Important e ca v-a reusit, iar eu nu pot decat sa ma bucur ca v-a ajutat reteta mea.
Sarbatori cu bine in continuare !

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...