luni, 14 mai 2012

Prajitura cu menta

Pentru acest sfarsit de week-end m-am hotarat sa-mi rasfat familia (bine, sotul din dotare, ca bebita n-are voie inca !!) cu o prajitura racoroasa de primavara. O prajitura cu menta !!!
Ingrediente:


BLAT
300 gr faina,
280 gr zahar,
3 oua,
80 gr. nuca cocos (eu am folosit verde, sa fie in ton cu menta),
1 plic praf de copt,
200 gr ciocolata,
80 ml ulei,
50 gr frunze menta proaspete.


CREMA:
200 ml frisca lichida,
375 ml lapte condensat,
1 plic gelatina,

Preparare:
Pentru inceput, tapetam tava de copt cu hartie pe care intai o udam si o stoarcem bine (asta pentru a nu se lipi ciocolata..). Rupem ciocolata bucati si o asezam in tava.
Pregatim blatul de prajitura cam asa:
Intr-un vas turman faina, adaugam zaharul, praful de copt, ouale, nuca de cocos, uleiul si menta taiata marunt marunt si amestecam bine toate ingredientele pana obtinem un aluat omogem , asemanator celui pentru chec.
Turnam aluatul in tava, peste ciocolata, si dam la cuptorul (incalzit in prealabil) pentru 30 minute (5 minute la foc mare, apoi la foc mediu spre mic). In tot timpul cat sta in cuptor, nu deschideti usa (riscati sa se lase - cel putin asa am fost eu "avertizata").

Intre timp, pregatim stratul final al prajiturii (crema). Eu am folosit reteta Albinutzei careia ii multumesc pentru-ca este mereu o sursa de inspiratie, dar si pentru laptele condensat delatte ce mi-a fost de mare ajutor si e si deliciosssssss. 
Deci...laptele condensat se amesteca cu un plic de gelatina (pregatit dupa instructiunile proprii si personale).
Batem frisca pana devine consistenta, dupa care amestecam cu laptele condensat. Lasam la rece vreo 2 ore, amestecand din cand in cand, altfel se intareste de la gelatina.

Cand s-a racit blatul de prajitura, il rasturnam pe un platou si astfel stratul de ciocolata va ajunge deasupra. Peste acesta intindem un strat de crema (frisca si lapte) si savuram cu placere.
Merge de minune, dimineata langa o cana de cafea sau un ceai !!!!




PS: cu aceasta reteta m-am inscris si la concursul organizat de  Decorix. O reteta de primavara.


Un comentariu:

laulra23 spunea...

Ce nebunie de prajitura! Ador menta si merge de minune cu nuca de cocos!

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...