joi, 19 mai 2011

Tort cu capsuni si iaurt


Un deliciu al naturii savurat in mijlocul naturii.....

asta este cea de-a 2-a reteta cu care m-am hotarat sa particip la CONCURSUL organizat de Laura Laurentiu si al sau blog si sper sa fie pe placul juriului macar putin.
Cu alte cuvinte, un desert delicios de sa te lingi pe degete si numai bun de savurat in aceste zile minunate de primavara....tortul de capsuni. Acum sa nu va imaginati ca eu sunt cea care-a descoperit America si am inventat aceasta reteta...NUUU, nicidecum...insa, aceasta este versiunea mea a deliciosului "tort cu capsuni".

Intrucat prima reteta cu care m-am inscris in concurs a fost un fel de mancare principal, de aceasta data m-am hotarat sa particip si cu ceva dulce...un desert usor de preparar (zic eu) si gustos (chiar daca juriul va tine cont de complexitatea retetei, fotografii, prezentare, etc.). Chiar daca nu prea am talent oratoric, iar aparatul foto e de pe vremea bunicii si face poze dupa puterile lui, sper ca, macar cateva puncte tot voi aduna si eu din maximul de 50 ce va fi acordat celei mai reusite retete din toate punctele de vedere. Iar de va fi sa castig (deh, ce sa fac sper si eu ca orice persoana, doar SPERANTA e cea care moare ultima, nu??) promit ca voi investi premiul intr-un aparat foto performat (la care tanjesc de ceva vreme).

Ingredientele pentru aceasta reteta se impart in 3 categorii:
1 kg capsuni (eu am profitat de faptul ca-s gravidutza si am rugat-o pe vanzatoare sa mi le aleaga pe cele mai mari si mai ochioase....n-a fost ea prea incantata, dar s-a conformat cand mi-am scos burta la inaintare),

1. pentru blat:
2 oua,
2 linguri zahar,
2 linguri faina,
o esenta de vanilie,

2. pentru crema:
1 iaurt (250 ml) de capsuni,
2 plicuri gelatina,
250 ml frisca lichida,
100 gr zahar pudra,
250 gr capsuni (mari si delicioase)

3. pentru decor:
10-15 capsuni mari si ochioase,
2 plicuri gelatina rosie

Prepararea nu este foarte complicata insa trebuie sa aveti putina rabdare intrucat, de la prima miscare si pana la produsul final e cale lunga de vreo 2 ore.

Se sparg ouale si se separa albusurile de galbenusuri. Albusurile se bat spuma doar cu un praf de sare.
Galbenusurile se amesteca cu zaharul pana acesta se topeste si devine o compozitie omogena.
Dupa efectuarea acestor doua operatiuni extrem de complicate, adaugam faina, zaharul si esenta de vanilie peste galbenusuri (pe rand, nu toate odata ca in sac) amestecam energic, apoi turnam compozitia peste albusurile batute spuma (cu mixerul, nu cu parul) si amestecam usor, cu miscari delicate, de sus in jos, cu o lingura de lemn.
Turnam compozitia intr-o tava de tort tapetata cu vesnica hartie de copt (ca...de cand s-a inventat si am descoperit-o si eu, -cam tarziu ce-i drept - nu mai stiu ce-i aia uns tava cu unt/ulei, tapetat cu faina, lipit de tava, ars...etc...) si dam la cuptor (preincalzit) la foc mic cam 15-20 minute, pana se rumeneste usor (rumeneste am spus ...NU ars!!!)
Cat timp sta blatul linistit in cuptor, noi, ca gospodine de soi ce suntem trecem la prepararea  cremei (ca fara ea...nu mai avem ce aseza pe blat). Batem frisca (conform instructiunilor de pe pachet) cu zaharul pudra, dupa care adaugam iaurtul.
Adaugam gelatina preparata tot conform instructiunilor de pe plic si amestecam in compozitie pentru a fi omogen incorporata. Dupa aceea adaugam capsunile taiate cubulete si amestecam usor pentru a repartiza capsunile in toata frisca (ca la colectiv...cand fiecare avea parcela sa de lucru).
Blatul rumenit frumos il asezam pe un platou si -l incoronam cu inelul de la tava de tort. Adaugam frisca si dam la rece penrtu 20-25 minute, pentru a se intari.
Intre timp preparam gelatina rosie. Eu n-am gasit, astfel incat am improvizat: am aruncat in blender cateva capsuni pe care le-am facut suc si le-am amestecat cu gelatina. E adevarat ca la final nu avea aceea stralucire ca gelatina rosie, pura, din comert, insa macar am reusit sa finalizez tortul.
Dupa ce s-a intarit frisca, adaugam capsunile taiate in jumatate pe toata suprafata tortului (in fuctie de imaginatie si experienta in arta decorului mancarii) dupa care turnam si gelatina.

Dam din nou la rece pentru inca jumatate de ora, dupa care indepartam inelul de tort si servim cu pofta !!!! Portiile le stabileste gospodina sefa, in functie de cat de cuminte a fost fiecare....vorba aia veche ..."cine-mparte, parte-si face "


Pofta buna !!!

Noi am savurat desertul in mijlocul gradinii cu flori. E adevarat ca e delicios, insa si mai gustos o sa fie cand il voi prepara cu capsuni culese din gradinita mea, capsuni care momentan sunt abia inflorite


Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...