luni, 9 august 2010

Prajitura cu prune



Chiar daca suntem în plina iarna, sa stiti ca în piata mai gasim prune (de ale noastre). E drept , mai zbarcite si mai ofilite, însă mult mai gustoase decât cele importate, cu gust de plastic.

Eu am trecut în una din zile prin piata, după niste borcane și n-am rezistat sa nu iau si 2 kg de prune (asa zbarcite cum erau). Nu stiam ce voi face cu ele, însa le-am luat.

Dacă nu aveti prune proaspete , să știți că sunt foarte bune și cele din congelator.




Ingrediente:

200 gr unt,
3 ouă,
200 gr zahăr,
un plic de zahăr vanilat,
esenta de vanilie,
200 gr făină,
1/2 linguriță scortisoara,
o linguriţă de amoniac stins cu suc de lămâie,
1 kilogram  de prune coapte,
50 gr zahăr pudră.


Preparare:

Într-un vas punem toate ingredientele uscate și le amestecam.

În alt vas mixam ouăle cu zaharul. Adaugăm untul topit și esenta de vanilie.

Turnam crema de oua peste făină și omogenizam cu o spatula.

Tapetam o tava cu hartie de copt și turnam compozitia,.

Asezam jumatatile de pruna, cu coaja in aluat si dam la cuptor pentru 45-50 minute, la 180 grade.

Lasam sa se raceasca putin , tăiem, pudram cu zahar pudra si servim. 



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...