marți, 10 august 2010

Hachis parmentier

Iata, dragii mei, o cunoscuta reteta frantuzeasca, dar care seamana cu musacaua noastra ceva de speriat. Exista insa si suficiente diferente care sa va imbie sa purcedeti la treaba. Mai ales ca reteta nici nu-i scumpa, e si foarte buna, ba se mai face si repede. Am observat ca exista mai multe variate ale acestei retete, insa eu am "adoptat-o" pe cea de mai jos:

Ingrediente:
1 kg cartofi,
400 g carne de vita,
100 g cascaval ras,
2 morcovi,
1 litru lapte,
condimente (eu recond oregano, ii da un gust aparte)
50 gr pesmet,
200 gr seminte de susan

Curatati cartofii si fierbeti-i ca pentru piure, in apa sarata. Dupa ce au fiert, faceti piureul de cartofi cu unt si ceva apa in care au fiert cartofii (dar, daca vreti sa puneti lapte sau smantana, eu una nu ma opun, ba din contra). Sarati, piperati si transformati totul intr-o pasta cat se poate de omogena.
Buuun, luati acum un vas care merge la cuptor, turnati laptele, puneti carnea si morcovul taiate cubulete (sau in orice forme doriti) si condimentele, dupa care dati la cuptor pentru vreo 30 minute.
Dupa ce a fiert carnea, adaugati semintele de susan, piureul , cascavalul ras, iar deasupra presarati pesmetul.
Dati din nou la cuptor pentru 10-15 minute (pana se rumeneste) dupa care scoateti vasul si serviti cu incredere.

Cat despre vin, francezii sigur ar bea un Bourgogne sau un Bordeaux. Noi insa, mai modesti, ne vom multumi cu un vinisor rosu usor de pe la noi.

Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...